Lekker brutale contentmarketingstunt: Lex Luthor Jr. in Fortune Profiles

De zoon van de superschurk – aartsvijand van Superman – wordt in Fortune opgevoerd als de jongste ‘Businessperson of the Year’ ooit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgend jaar verschijnt de nieuwe superheldenfilm ‘’ (indrukwekkende trailer, zie onderaan). De marketingmachine draait al op volle toeren en één stunt die de distributeur Warner Brothers uithaalde, is een in de serieuze businesstitel Fortune (uitgegeven door Time Inc.).

Daarin krijgt het fictieve personage Lex Luthor Jr., de zoon van de en grootste vijand van Superman, een plaatsje in de ‘Profile’-kolommen van het blad. Het wonderkind heeft het concern van zijn in 2000 gestorven vader overgenomen: LexCorp. Een paar tipjes van de filmsluier worden erin weggegeven. Zo wordt er onder meer gesproken van een ‘wereldberoemde collectie van meteorietkristallen’ die hij in zijn kantoor heeft.

Dat het om marketing gaat moet de lezer zelf opmaken uit de content. , de acteur die de rol van Luthor jr. voor zijn rekening neemt, staat afgebeeld bij het stuk. Fortune meldt dat Luthor op de lijst van ’s werelds 50 grootste leiders prijkt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie