Volgend jaar verschijnt de nieuwe superheldenfilm ‘Batman v. Superman: Dawn of Justice’ (indrukwekkende trailer, zie onderaan). De marketingmachine draait al op volle toeren en één stunt die de distributeur Warner Brothers uithaalde, is een contentmarketingstuk in de serieuze businesstitel Fortune (uitgegeven door Time Inc.).
Daarin krijgt het fictieve personage Lex Luthor Jr., de zoon van de gelijknamige schurk en grootste vijand van Superman, een plaatsje in de ‘Profile’-kolommen van het blad. Het wonderkind heeft het concern van zijn in 2000 gestorven vader overgenomen: LexCorp. Een paar tipjes van de filmsluier worden erin weggegeven. Zo wordt er onder meer gesproken van een ‘wereldberoemde collectie van meteorietkristallen’ die hij in zijn kantoor heeft.
Dat het om marketing gaat moet de lezer zelf opmaken uit de content. Jesse Eisenberg, de acteur die de rol van Luthor jr. voor zijn rekening neemt, staat afgebeeld bij het stuk. Fortune meldt dat Luthor op de lijst van ’s werelds 50 grootste leiders prijkt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!