Lego lanceert sociaal netwerk voor kinderen te jong voor Snapchat

Lego Life is voor kinderen tussen de 7 en 12 jaar.

Lego komt met de socialmedia-app . Daarop kunnen kinderen foto&;s en video&;s plaatsen van hun Legocreaties, en die van anderen bekijken en &;liken&;.

De doelgroep zijn kinderen tussen de 7 en 12 jaar, die eigenlijk nog te jong zijn voor Facebook, Instagram en Snapchat zijn.

Met Lego spelen

Het is niet de bedoeling dat de kinderen alleen op de app met Lego in de weer zijn, maar ook dat ze daadwerkelijk met Lego gaan spelen.

Kinderen krijgen in de app Lego-nieuws en ze worden aangemoedigd om mooie Lego-creaties te maken en foto’s hiervan te delen op het platform. Ze kunnen niet zelf tekstjes schrijven als reactie, maar er zijn wel voorgeschreven teksten, stickers en emoticons. In de chatfunctie kunnen ze alleen emoji’s en stickers gebruiken.

Het merk zegt dat Lego Life veilig voor kinderen is en de risico&;s van internetgebruik voor kinderen zo goed als niet aanwezig zijn.

Zo wordt een afbeelding drie keer gecontroleerd voordat ze online komt. De afbeelding wordt gescand door een computer en mensen om te zien of het plaatje door de beugel kan en veilig is voor kinderen.

De emoji’s zijn versimpeld en ‘verlegoot’.

Het is een beperkt platform: alleen Lego-gerelateerde foto&;s en video’s kunnen worden geplaatst.

Account niet nodig

Een account is niet nodig om de app te gebruiken, wel om de sociale functies (berichtjes plaatsen, favorieten opslaan) te kunnen gebruiken. Het merk belooft de accountgegevens niet te delen met derden.

Op dit moment is de app (Android of iOS) nog niet in Nederland beschikbaar, wel in Verenigd Koninkrijk, Ierland, Amerika, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Denemarken. De planning is dat-ie in maart in Nederland wordt gelanceerd.

Bron:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie