De KRO Kapel is bedacht door Exterion Media en samen met KRO verder ontwikkeld. Passanten kunnen in de kapel een kaarsje opsteken in het kader van Allerzielen. De KRO wil hiermee het belang van herdenken meer onder de aandacht brengen. Naast de kapel wordt de campagne landelijk ondersteund met ruim 2.200 posters in abri’s op straat en op NS-stations in heel Nederland.
De KRO Kapel maakt onderdeel uit van de campagne ‘Voor wie steek jij een kaarsje op?’, die jaarlijks wordt gevoerd rondom de tv-uitzendingen van KRO’s Ode aan de Doden met presentator Anita Witzier. Naast de kapel op NS-station Amsterdam CS is een abri-campagne met Day & Night posters zichtbaar in heel Nederland. Bij de kapel zijn ook dagelijks twee promotiemedewerkers aanwezig.
Verder wordt de mogelijkheid geboden om digitaal een kaarsje te branden voor een dierbare, via kro.nl/odeaandedoden. Diverse KRO- en RKK-programma’s maken uitzendingen vanuit de KRO Kapel.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!