http://www.ah.nlAlbert Heijn (7,5) wordt door zijn klanten iets beter beoordeeld. De marktleider verwierf daarmee een tweede plaats, drie plaatsen hoger dan in het onderzoek een halfjaar geleden. Hekkensluiters zijn discounters Lidl en Aldi (respectievelijk 7 en 6,8) en Spar (6,78).
GfK doet tweemaal per jaar onderzoek naar de waardering van klanten voor hun supermarkt. Dit keer deden ongeveer zesduizend huishoudens mee aan het onderzoek. Ze beoordeelden hun eigen supermarkt onder andere op netheid, assortiment, kwaliteit en prijsniveau.
De minst gewaardeerde winkel (Spar) is volgens de klanten tevens ook de duurste supermarktketen van Nederland, gevolgd door Golff en MCD. Maar die laatste heeft wel het vriendelijkste personeel, gevolgd door Jumbo en Digros.
Aldi-klanten moeten het langste wachten bij de kassa, terwijl supermarktketen Jumbo de snelste kassières heeft (ANP).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!