Jumbo kondigt vandaag de overname van voedings- en receptenplatform Smulweb aan. De website en het bijbehorende magazine zijn van contentmarketing- en mediabedrijf voor de foodbranche, Younity Media. De supermarkt zegt in een statement te verwachten dat het veel kan leren van de content op Smulweb. Jumbo: ‘Die betekent een verrijking naast de bestaande inhoud van Jumbo.com en de Jumbo app. Door deze aanwinst zal de op klantgemak en foodbeleving gerichte strategie van Jumbo een extra impuls krijgen.’
Handen jeuken
Jumbo's belangrijkste concurrent, Albert Heijn, zet al een tijdje zwaar in op content, onder meer met het online platform Appie Today. In een interview met Roy van Keulen, directeur marketing van Jumbo, zei hij ook iets gaafs te gaan neerzetten. 'Als dit is wat klanten willen', zei Van Keulen, 'dan zullen wij uiteindelijk ook dat soort platforms omarmen. Dat lijkt me evident.’
Van Keulen zei toen (mei jl.) ook dat nieuwe contentmarketing-initiatieven 'op een Jumbo-wijze' zouden worden ingevuld. Tegelijkertijd stipte hij 'de volgende stap' die met het Jumbo magazine was gezet. 'Kijk maar naar het lentenummer, dat is veel meer lifestyle.'
Tips van gebruikers
Smulweb telt per maand meer dan 3 miljoen unieke bezoekers die elkaar adviseren over lekker en gezond eten. Daar gaat Jumbo geen verandering in brengen. ‘We zullen de favoriete gerechten, wensen en tips van Smulweb-gebruikers beschikbaar blijven maken voor iedereen.’
Jumbo neemt alle activiteiten van Smulweb over, inclusief het magazine Smult. Naar verwachting wordt de transactie nog deze maand afgerond.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!