In Adformatie #16 (verschijnt op 25 juli) zet Joe La Pompe gewoontegetrouw een aantal voorbeelden op een rijtje van waar de vorige maand in Cannes gelauwerde reclamemakers hun 'inspiratie' vandaan haalden. Of is het allemaal toeval? Hierbij alvast een voorproefje.
Het origineel?
Pedigree Diet - 2006
Bureau: TBWA Hunt Lascaris, Zuid-Afrika
Minder origineel
Jardiland Light - 2014
Bureau: Rosapark Paris, Frankrijk
(Cannes Lions Outdoor Silver)
Het origineel
Dulux - 2006
Bureau: Jung Von Matt, Duitsland
Minder origineel
Lego - 2014
Bureau: Ogilvy & Mather, Hongkong
(Cannes Lions Outdoor Silver)
Het origineel
Scotchgard - 2006
Bureau: Dentsu Brussel, België
Minder origineel
Breeze - 2014
Bureau: Lowe, Singapore
Meer plagiaat (of toevalligheden?), die Joe La Pompe op het spoor kwam, bekijken? Zie Adformatie #16 (verschijningsdatum 25 juli).