Premium

Joe La Pompe's Cannes Déjà Vu's

Joe La Pompe - wie hij echt is blijft een goed bewaard geheim - onthult waar reclamemakers hun 'inspiratie' vandaan halen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In Adformatie (verschijnt op 25 juli) zet Joe La Pompe gewoontegetrouw een aantal voorbeelden op een rijtje van waar de vorige maand in Cannes gelauwerde reclamemakers hun &;inspiratie&; vandaan haalden. Of is het allemaal toeval? Hierbij alvast een voorproefje.

Het origineel?
Pedigree Diet - 2006
Bureau: TBWA Hunt Lascaris, Zuid-Afrika

Minder origineel
Jardiland Light - 2014
Bureau: Rosapark Paris, Frankrijk
(Cannes Lions Outdoor Silver)

Het origineel
Dulux - 2006
Bureau: Jung Von Matt, Duitsland

Minder origineel
Lego - 2014
Bureau: Ogilvy & Mather, Hongkong
(Cannes Lions Outdoor Silver)

Het origineel
Scotchgard - 2006
Bureau: Dentsu Brussel, België

Minder origineel
Breeze - 2014
Bureau: Lowe, Singapore

Meer plagiaat (of toevalligheden?), die Joe La Pompe op het spoor kwam, bekijken? Zie Adformatie (verschijningsdatum 25 juli).
 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie