In de Verenigde Staten haalde Samsung een contentmarketingstunt van jewelste uit. Uitgerekend op de dag dat Apple zijn nieuwtjes presenteerde (het jaarlijkse evenement ‘It’s Show Time’), werd de gehele uitzending van ‘The Tonight Show Starring Jimmy Fallon’ geheel ‘overgenomen’ door Samsung.
Pak geld
De letterlijke introductie van Fallon (zie video hieronder), die hij uitsprak buiten bij het Manhattan's Rockefeller Center, luidde:
‘I asked NBC if we could possibly do a whole show shot on a phone, and they said yes. And then Samsung heard about our idea and gave us a bunch of Galaxy S10+ phones to play with.’
Het moge duidelijk zijn dat Samsung los van die smartphone-toestellen nog een flink pak geld toe gaf, maar daar zei Fallon niets over. De ‘progam-take-over’ zou onderdeel zijn van een bredere deal die NBC Universal heeft gesloten met Samsung.
Door de clutter breken
Pikant detail is dat Fallon zelf helemaal geen Samsung-gebruiker is. De man die de ‘programmalange Samsung-commercial’ presenteerde heeft zelf een iPhone. Dat zou althans blijken uit zijn tweets.
De smartphones van Samsung werden gebruikt om Fallon en verschillende gasten te filmen op verschillende locaties in New York. Daarmee werd het gebruikelijke format van Fallons show losgelaten. Samsungs VP marketing, Patricio Paucar, zei dat het initiatief een poging was om door de clutter heen te breken, en wel op zo’n manier dat de voordelen van de Samsung-smartphone op een passende manier voor het voetlicht werden gebracht.
Bron: AdAge