De directeur van Hoyhoy.nl, Erik Hordijk, heeft het bedrijf verlaten. Dat heeft Emerce gemeld. De Engelse BGL Group, dat de vergelijkingssite van Hordijk overnam verklaart: 'Na het opbouwen van Hoyhoy.nl wil Hordijk zich als ondernemer pur sang richten op het bouwen van een nieuwe onderneming.'
Er is geen vaste opvolger voor Hordijk. Zijn taken worden voorlopig waargenomen door Werner Zippold, operationeel directeur uit de BGL Group.
Hordijk startte zijn vergelijkingssite Verzekeringssite.nl in 2000 en verkocht 85 procent van de aandelen in 2012 aan BGL Group. De Engelsen hebben nu alle aandelen in handen.
In april 2014 werd Verzekeringssite.nl omgedoopt in Hoyhoy.nl. De nieuwe eigenaar heeft fors geïnvesteerd in televisiereclame om de merkbekendheid te vergroten. Het Nederlands publiek vindt de reclames van Hoyhoy zeer irritant. De commercials met luiaard 'Aart' werden dit jaar 'bekroond' met een Loden Leeuw.
Lees hier het interview dat Hordijk in september vorig jaar gaf aan Marketing Online. Daarin vertelt hij over de kracht van de nieuwe naam: 'Wat in 14 jaar niet lukte, doen we nu in een halfjaar.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!