Premium

'Heineken USA kiest voor TubeMogul'

Het biermerk gaat tien procent van het advertentiebudget voor 2015 besteden aan programmatic en brengt de inkoop van video-advertentieruimte onder bij TubeMogul.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor is dit de eerste grote winst sinds het verlies van een groep klanten aan Google. De zoekmachine dwong onder andere snackfabrikant om TubeMogul te laten vallen voor Google&;s eigen &;&; .

&;Google dient echter een tegenstrijdig belang, omdat ze zowel aan de aanbod- als vraagzijde zitten.&;, aldus Senior Media Director USA Ron Amram.

Efficiënt advertentieruimte inkopen 

Amram: &;Het wordt door de populariteit van videocontent belangrijk om efficiënt advertentieruimte in te kopen. Het is geen geheim dat partijen die zowel faciliteren als meedingen op de markt de prijs omhoog drijven, waardoor het de vraag is of advertentieruimte nog wel zo efficiënt mogelijk wordt verkocht. Wij denken dat we er goed aan doen om dit uit te besteden aan de experts van TubeMogul.&;

Heinekens deal met TubeMogul betekent niet dat ze stoppen met het kopen van advertentieruimte op YouTube én andere videoplatforms. Het betekent dat de video-advertentieruimte voor Heineken wordt ingekocht door TubeMogul. 

Hoe TubeMogul werkt zie je hier:

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie