Voor TubeMogul is dit de eerste grote winst sinds het verlies van een groep klanten aan Google. De zoekmachine dwong onder andere snackfabrikant Mondelēz om TubeMogul te laten vallen voor Google's eigen 'DoubleClick Bid Manager DSP' .
'Google dient echter een tegenstrijdig belang, omdat ze zowel aan de aanbod- als vraagzijde zitten.', aldus Heinekens Senior Media Director USA Ron Amram.
Efficiënt advertentieruimte inkopen
Amram: 'Het wordt door de populariteit van videocontent belangrijk om efficiënt advertentieruimte in te kopen. Het is geen geheim dat partijen die zowel faciliteren als meedingen op de markt de prijs omhoog drijven, waardoor het de vraag is of advertentieruimte nog wel zo efficiënt mogelijk wordt verkocht. Wij denken dat we er goed aan doen om dit uit te besteden aan de experts van TubeMogul.'
Heinekens deal met TubeMogul betekent niet dat ze stoppen met het kopen van advertentieruimte op YouTube én andere videoplatforms. Het betekent dat de video-advertentieruimte voor Heineken wordt ingekocht door TubeMogul.
Hoe TubeMogul werkt zie je hier: