Sqillzer, het onlineplatform voor het meten van online marketingprofessionals op kennis, inzicht en toepassingsvaardigheden, heeft in samenwerking met arbeidsmarktdienstverlener USG People zijn platform nu ook in het Duits toegankelijk gemaakt.
Volgens Sqillzer blijkt uit ‘diverse internationale onderzoeken’ dat het in huis halen van de juiste digitale mensen een steeds belangrijkere succesfactor wordt voor bedrijven. Dus groeit ook de belangstelling voor het testen van sollicitanten en/of je eigen medewerkers op digital performance.
Goed middel
Prima, dat testen, zegt recruiter Vincent Mispelblom Beijer van Flexfirm in een reactie. ‘Testen zijn in het algemeen een goed middel, dat maar al te vaak over het hoofd wordt gezien,. Maar de interpretatie van de test is werk voor gelouterde professionals, die ik in dit soort trajecten maar al te vaak mis.’
Mispelblom Beijer vraagt zich wel af wie gebruik zal maken van deze test. ‘De HR-manager die in de eerste lijn zit en niet van alle vakinhoudelijke details op de hoogte is en het eerste kaf van het koren wil scheiden?
'Het helpt zeker om longlists in shortlists te veranderen. Maar daarna nemen de vakinhoudelijke specialisten de selectieprocedure over, want als goede online marketeer herken je je vakbroeder in een goed gesprek toch wel.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!