Legends of Gaming had al edities in onder meer Engeland, de Verenigde Staten, Duitsland, Brazilië en Frankrijk. In Nederland spelen negen bekende YouTubers als Enzo Knol, Don (aka Gamemeneer) en Milan Knol videogames tegen elkaar waarbij de kijker zowel het spel als de gamers ziet. De Nederlandse editie is afgelopen weekend van start gegaan met het eigen YouTube kanaal Legends of Gaming NL waar drie keer per week een nieuwe video op wordt geplaatst. EndemolShine Beyond, dat het concept van Legends of Gaming ontwikkelde, werkt voor deze Nederlandse editie samen met Samsung Nederland en KPN.
Relevante omgeving
Marlieke Lens, manager marketing merk, content en partnerships bij KPN, benadrukt het belang van de relevante omgeving die Legends of Gaming biedt: 'De gamingmarkt weet de jongere generatie aan zich te binden. Het online kijken van game video’s neemt snel toe onder millennials. Een snelle internetverbinding is voor een gamer net zo belangrijk als het veld voor een voetballer. Wij zijn blij dat we met onze kennis en infrastructuur op een relevante manier kunnen bijdragen aan Legends of Gaming en zo een connectie maken met deze doelgroep. Een ander aspect, naast het gamen, is de fun en de vriendschap van de gamers, daar zijn wij graag onderdeel van. Een perfecte en logische match dus wat ons betreft.”
Involvement
Laurens Pot, senior channel marketeer bij Samsung Nederland: 'Legends of Gaming biedt ons de mogelijkheid om een grote groep millennials via relevante content te laten zien waar ons merk voor staat. Online, maar in de toekomst wellicht ook met events, waar mensen niet alleen kunnen kijken maar ook tegen elkaar kunnen strijden. In deze voor de doelgroep aansprekende setting kunnen we laten zien dat onze producten, zoals smartphones en monitoren, de best mogelijke online gaming experience geven. Dat is precies het type involvement waar wij als merk naar op zoek zijn.'
Acceptatie
Frank de Wit, head of EndemolShine Beyond Nederland: 'De cijfers na het posten van de eerste video zijn natuurlijk erg indrukwekkend, maar de acceptatie in de community is in deze doelgroep minimaal even belangrijk. Gelukkig bewijzen de enorme hoeveelheid positieve comments en 30.000 likes op een video dat we ook daar de juiste snaar raken. Geen reden om achterover te leunen, deze doelgroep wil continue verrast worden.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!