Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede start online gameshow EndemolShine met Enzo en Milan Knol

De online gameshow in samenwerking met Samsung Nederland en KPN had na het openingsweekend 135.000 subscribers en 1,5 miljoen organische…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Legends of Gaming had al edities in onder meer Engeland, de Verenigde Staten, Duitsland, Brazilië en Frankrijk. In Nederland spelen negen bekende YouTubers als Enzo Knol, Don (aka Gamemeneer) en Milan Knol videogames tegen elkaar waarbij de kijker zowel het spel als de gamers ziet. De Nederlandse editie is afgelopen weekend van start gegaan met het eigen YouTube kanaal Legends of Gaming NL waar drie keer per week een nieuwe video op wordt geplaatst. EndemolShine Beyond, dat het concept van Legends of Gaming ontwikkelde, werkt voor deze Nederlandse editie samen met Samsung Nederland en KPN.


related partner content for mobile comes here

Relevante omgeving
Marlieke Lens, manager marketing merk, content en partnerships bij KPN, benadrukt het belang van de relevante omgeving die Legends of Gaming biedt: &;De gamingmarkt weet de jongere generatie aan zich te binden. Het online kijken van game video’s neemt snel toe onder millennials. Een snelle internetverbinding is voor een gamer net zo belangrijk als het veld voor een voetballer. Wij zijn blij dat we met onze kennis en infrastructuur op een relevante manier kunnen bijdragen aan Legends of Gaming en zo een connectie maken met deze doelgroep. Een ander aspect, naast het gamen, is de fun en de vriendschap van de gamers, daar zijn wij graag onderdeel van. Een perfecte en logische match dus wat ons betreft.”

Involvement
Laurens Pot, senior channel marketeer bij Samsung Nederland: &;Legends of Gaming biedt ons de mogelijkheid om een grote groep millennials via relevante content te laten zien waar ons merk voor staat. Online, maar in de toekomst wellicht ook met events, waar mensen niet alleen kunnen kijken maar ook tegen elkaar kunnen strijden. In deze voor de doelgroep aansprekende setting kunnen we laten zien dat onze producten, zoals smartphones en monitoren, de best mogelijke online gaming experience geven. Dat is precies het type involvement waar wij als merk naar op zoek zijn.&;

Acceptatie
Frank de Wit, head of EndemolShine Beyond Nederland: &;De cijfers na het posten van de eerste video zijn natuurlijk erg indrukwekkend, maar de acceptatie in de community is in deze doelgroep minimaal even belangrijk. Gelukkig bewijzen de enorme hoeveelheid positieve comments en 30.000 likes op een video dat we ook daar de juiste snaar raken. Geen reden om achterover te leunen, deze doelgroep wil continue verrast worden.&;


Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in