Arjanneke Teeuw is directeur bij en oprichter van Healthy People. Deze week werd bekend dat zij als enige vrouw genomineerd is voor de prijs Marketeer of the Year 2009, die op 9 juni 2009 wordt toegekend tijdens Marketinglive 09.
Nadja Doodkorte, manager marketing & verkoop binnendienst DELA Intermediair, interviewde Teeuw als Nima Young Professional, over haar ambities en successen.
Drie vragen aan Arjanneke Teeuw:
Het blad ManagementTeam kopte in hun laatste uitgave ‘De marketeer kan naar de zolder’. Wat is jouw visie hierop?
‘De traditionele marketeer zou eens goed naar zichzelf moeten kijken. Hij hoeft niet te verdwijnen, maar een dagje herbezinnen op een zolderkamer zou voor veel marketeers geen kwaad kunnen. Mensen worden mondiger en prikken steeds makkelijker door marketingtrucs heen; authenticiteit wordt het toverwoord in de 21e eeuw. Marketeers kunnen veel effectiever zijn en kunnen ook veel meer zelf doen. Er gaan onnodig veel marketingeuro’s naar marktonderzoek- en reclamebureau’s.
Niet naar zolder dus, maar wel even herbezinnen op het eigen vakgebied. Voor Healthy People is het succes ooit begonnen op een zolderkamer…’
Waarom moet een organisatie zeker niet snijden in marketing ten tijde van economische tegenwind?
‘Alhoewel het een reactiemechanisme is, moet je in deze tijden absoluut niet snijden in marketing. Je moet overigens beginnen met het product recessieproof maken. Als je vanaf productintroductie meteen begint met zwaar inzetten op above-the-line, en je moet daar nu in snijden, dan mis je de boot met die zwevende consument die alleen door die dure campagnes naar je product is getrokken. Geef het product zelf een belangrijkere rol.’
Hoe ziet jouw marketingplan eruit in tijden van economische neergang?
‘Niet anders dan voorheen; wij willen het communicatietraject zelfs uitbreiden. We gaan door met innoveren en waarde creëren voor consument en retailers.’
Teeuw treedt volgende week ook op het Recessiemarketing seminar.
Alle genomineerden op een rijtje:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!