Het Amerikaanse autoconcern Ford is teruggekomen van zijn besluit om niet meer te adverteren in homobladen.
Er zijn veel misverstanden gerezen over het voornemen om advertenties voor de merken Jaguar en Land Rover terug te trekken, zo heeft Ford donderdag laten weten.
Kortgeleden besloot Ford om niet langer advertenties in homobladen te zetten. Eerder deze week moest het concern zich verweren tegen aantijgingen dat het besluit was genomen onder druk van enkele conservatieve groeperingen, die het merk hadden gedreigd met een boycot als het nog langer reclame maakte in de genoemde bladen.
In mei had de AFA, een groep die opkomt voor familiebelangen, gedreigd Ford te boycotten omdat het gayparades zou subidiëren en homohuwelijken zou steunen. Begin december claimde de AFA succes te hebben geboekt omdat Ford de gewraakte advertenties niet langer zou plaatsen.
Dinsdag had het autoconcern nog gezegd minder te gaan adverteren, omdat het zijn reclamebudget had gewijzigd. Donderdag verklaarde het weer reclame te gaan maken in de homobladen met al zijn acht merken.
De AFA ondertussen toont zich erg ontevreden over de gang van zaken en overweegt wederom een boycot.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!