Fanta gaat ‘eindelijk goede reclame maken, zonder restricties!’

Coca-Cola Nederland geeft YouTuber Kalvijn deze zomer volledig de vrije hand om reclame te maken voor Fanta.

‘Een tijdje geleden heeft Fanta mij gevraagd voor het maken van een reclame. En toen zei ik, hé top, dankjewel, superleuk, maar ik wil meer!’ Dat zegt de onder de jeugd mateloos populaire Youtuber Kalvijn (dik 490 duizend volgers op Youtube). Het Nederlandse marketingteam van Fanta (een merk van Coca-Cola) zegt het roer namelijk uit handen te geven aan de 21-jarige Youtuber Kelvin Boerma, ook wel bekend onder de artiestennaam Kalvijn. Fanta zegt veel van het concept te verwachten. ‘Jongeren zijn creatiever dan de meeste volwassenen.’

Lees hier meer uitgebreide verslaggeving over dit issue.

 

De vier creatiefste
Kelvin zoekt via social media naar de vier creatiefste jongeren van Nederland. Samen zullen zij 12 weken lang het Fanta Nederland marketingteam vormen. Zie onderstaande video (vanaf minuut 1:35)

 

Logisch en innovatief
Fanta zegt het uitgangspunt even logisch als innovatief te vinden. ‘Jongeren zijn creatief met nieuwe media. Wie anders kan een multimediale campagne bedenken voor het merk dat toch al populair is onder deze doelgroep?’ Of Gijs Brons, brand manager Fanta Nederland, er helemaal gerust op is, valt uit de schriftelijke toelichting op het initiatief niet op te maken. Aan de ene kant zegt hij: ‘Het is best een spannende stap om als merk op deze manier de touwtjes uit handen te geven.’ Tegelijkertijd zegt hij: ‘En we hebben er alle vertrouwen in.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie