Dat meldt Techcrunch vandaag. Facebook kondigde de overname op 6 juli aan, toen overigens zonder een prijs te noemen, maar volgens bronnen van Techcrunch ligt de prijs tussen $400 miljoen en $500 miljoen. LiveRail is de ontwikkelaar van technologie die merken helpt bij het targeten van online videoreclame. De 170 mensen tellende startup zou al vanaf volgende week aan de slag gaan voor Facebook.
LiveRail zou Facebook kunnen helpen om de targeting te verbeteren van de video's die worden vertoond in de Newsfeed, waardoor het meer adverteeerders kan trekken. Omgekeerd kan Facebook LiveRail ondersteunen met de eigen targeting van video advertenties, zowel op het web als in mobiele apps, terwijl het ook toegang biedt tot een omvangrijk klantenbestand.
De overname volgt slecht een paar dagen op de lancering door Twitter van een eigen video advertentie oplossing, zodat het er alle schijn van heeft dat er een stevige concurrentiestrijd zal ontstaan tussen de sociale netwerken om het advertentiegeld dat straks van tv naar digitaal gaat.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!