Dat blijkt uit cijfers die Facebook gisteren bekendmaakte. Het wereldwijd grootste sociale netwerk had het aanvankelijk lastig met de stap naar mobiel, maar in 2014 lijkt het de slag te winnen. In het eerste kwartaal van 2014 was de omzet uit 'mobile' 59 procent, in het tweede kwartaal dus 62 procent. In Q2 van 2013 was het 41 procent.
De mobiele omzet komt voornamelijk van advertenties op de Facebook-site en apps. Maar het concern gaat dit steeds meer aanvullen met uitingen op andere sites.
De totale omzet bedroeg in Q2 2,91 miljard dollar. In hetzelfde kwartaal van 2013 was dat nog 1,8 miljard dollar. Per actieve gebruiker behaalde Facebook in het afgelopen kwartaal 2,20 dollar omzet. De hoogste waarde ooit. De winst verdubbelde naar ruim een half miljard.
Facebook heeft nu bijna 1,1 miljard maandelijks actieve mobiele app-gebruikers. Meer dan de helft daarvan bezoekt het netwerk dagelijks.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!