De eigenaar van Amsterdam Cheese Company, een keten met vier toeristische kaaswinkels in Amsterdam, verzon zelf de titel 'beste kaaswinkel van de stad'.
Maar die verkiezing blijkt helemaal niet te bestaan, zo ontdekte Het Parool.
Eigenaar Quirijn Kolff vindt de uiting 'een commerciële knipoog.' Hij zegt in de krant: ‘Ik denk dat er veel ondernemers zijn die technisch gezien niet zijn wat ze zeggen te zijn. Als je zoiets leest, zonder bronvermelding, dan neem je zo'n uitspraak toch sowieso al met een korreltje zout?’
De eigenaar meent dat zijn kaaswinkel de beste is omdat volgens hem een medewerker van de Universiteit van Amsterdam promotieonderzoek naar klanttevredenheid deed en daaruit bleek dat de klanten tevreden zijn over assortiment en service.
De UvA weet echter niets van zo’n onderzoek.
De eigenaar zal de tekst van de flyers die bij de winkel worden uitgedeeld, verwijderen.
Bron: Het Parool
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!