E-mail marketeers moeten zich op kleine groep richten

E-mail nieuwsbrieven die naar een kleine groep mensen gaan, worden vaker geopend dan mails met meer dan 50.000 ontvangers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

E-mail marketeers lijken er goed aan te doen zich op kleine groep richten, want e-mailings die naar een kleinere groep ontvangers gaan, hebben een hogere open- en klikratio. De gemiddelde openratio bij een e-mailbestand tot 5000 ontvangers is ongeveer 40%. Bij grotere bestanden vanaf 50.000, wordt een kwart van de mails geopend.

Openen
Gemiddeld één derde van de ontvangers opent e-mail op zijn mobiel. Bij B2C ligt dit aantal nog hoger, op zo’n 40%. De sectoren recreatie en e-commerce zijn uitschieters, daar opent de helft van de ontvangers nieuwsbrieven mobiel.

Click Through Rate
De meeste bedrijven maken hun e-mails responsive (62%) en 15% maakt de mails ook dynamisch, afgestemd op de voorkeuren van de ontvanger. De Confirmed Open Rate (COR) is met 3,5% gestegen ten opzichte van 2014, naar 36%. De Click Through Rate (CTR) blijft nagenoeg gelijk op 7%.

Donderdag
Donderdag is de favoriete dag op een e-mailing te verzenden, dan worden bijna 235 van de mails verstuurd. De meeste e-mailings worden overdag verstuurd tussen 07.00 en 20.00 uur, met een kleine piek om 10.00 ’s ochtends en 16.00 ’s middags. 

Over het onderzoek
DDMA onderzocht het rendement van de trends in e-mailmarketing voor de . Hiervoor werden 3,6 miljard e-mails onderzocht in ruim 140.000 campagnes.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie