DMA Institute begint met certificeren

Starcom Nederland is als eerste gestart met het certificeringstraject.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het  is erop gericht om mediabureaus en adverteerders te ondersteunen bij rendementsverbetering in de totale waardeketen van digitale media. Volgens DMAi-oprichter Marcel Vogels (foto) sluit de certificering aan bijde trend dat mediabureaus en adverteerders minder sturen op clicks en impressies en meer kijken naar de totale digitale mediatransparantie.

&;Dan gaat het om vragen als: waar krijg ik quality views van minimaal vijf of tien seconden? Welke uitgevers bereiken welke audiences (voor hoe lang)? Als ik in-zoom op conversie journeys - welke contacten hebben echt bijgedragen in de zin van langdurige zichtbaarheid. Kortom, bureaus kijken tegenwoordig naar de totale digitale waardeketen. &;

Na een intensief traject van opleidingen, case-building, benchmarking en examinering, komt een partner in aanmerking voor de status van DMA-C. Starcom Nederland is als eerste het certificeringstraject ingegaan. Andere mediabureaus en adverteerders volgen volgens Vogels op korte termjin. De status DMA-C wordt jaarlijkse geëvalueerd.

Theng Vogels, cfo en directeur Partnerships DMAi: &;DMA-C moet een herkenbare bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van de online media business. Door online media planners en consultants te trainen in moderne vormen van effectoptimalisatie zal het rendement uit online media en daarmee de waarde toenemen.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie