Publicis Groupe kondigde in december al aan dat het internationaal met Publicis One te willen beginnen. Die stap maakt onderdeel uit van een grotere koerswijziging waarbij de holding zijn disciplines onderverdeeld in vier hubs. In de kleinere landen - waar Nederland/de Benelux onder valt - wordt Publicis gemanaged onder Publicis One. De communicatieonderneming is actief in alle vier de hubs.
Nederlands management
Al eerder werd bekend dat Johan Parmentier is benoemd tot regionale chief executive officer voor de Benelux. De Belg gaat de directie van Publicis One vormen samen met Cornelie Weller, ceo van mediabureau Starcom, Dirk van den Bosch, managing Director DigitasLBi en Astrid Furlan, cfo van DigitasLBi.
Dit nieuwe management is inmiddels begonnen, zo bevestigt Henjo Guitjens, ceo van MSLGroup Nederland, onderdeel van Publicis, die de woordvoering doet.
Onder Publicis One Benelux gaan de reclamebureaus vallen, zoals Publicis, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, KOEN, Compasso en Found. Die werden eerder al samengebracht in Amstelveen. Ook DigitasLBi en de mediabureaumerken Zenith en Starcom gaan onder Publicis One vallen.
Volgens Guitjens worden met de managers van de verschillende labels momenteel nog gesprekken gevoerd.