Wat je er ook van denkt of vindt, de QR code bestaat nog steeds. Ondanks de diverse doodverklaringen van op hypes gerichte marketeers en de invasie van andere mobiele technologieën als RFID, NFC, AR, iBeacons, is de QR-code nog alife and kicking.
QR-codes worden vooral door grote bedrijven en organisaties steeds effectiever ingezet. Neem bijvoorbeeld Lidl die met een QR-code op een melkpak de meerwaarde van weidemelk demonstreerde. Weidemelk? Ik had er nog nooit van gehoord, maar weet nu wat het is en ben Lidl dankbaar voor de moeite die ze hebben gedaan om mijn kennislacune te dichten. Lidl neemt haar klanten serieus door de moeite te doen en te investeren in content die voor mij belangrijk is.
Behalve de grootgrutters zijn er steeds meer bedrijven die de waarde van de QR-code hebben ontdekt en er net zo zorgvuldig mee omgaan als Lidl. Zij hebben geleerd dat het niet om de QR-code gaat, maar om de content die erachter zit. Als dat goed in elkaar zit bewijst de QR-code altijd zijn meerwaarde, net als weidemelk overigens.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!