We krijgen wel vaker de vraag: 'Wat is PICNIC nu eigenlijk en wat wil het zijn?' Misschien is er 'onduidelijkheid' doordat het onderwerp breed is: media, entertainment en technologie. Maar dat is met opzet, want we willen niet blijven hangen in het doelgroep-denken. We zijn er daarom voor zowel creatieven en kunstenaars als voor het bedrijfsleven en beleidsmakers.
Het event moet dus een antwoord bieden op vragen als: Wat voor betekenis heeft de zich explosief ontwikkelende technologie voor de entertainmentindustrie? En welke rol kan Amsterdam in die zo snel veranderende wereld spelen?'
User generated content en Web2.0 spelen een belangrijke rol tijdens PICNIC '06. Het internet wordt overspoeld met door de gebruikers gemaakte films, foto's maar ook nieuws.
Bloggers vormen zelfs een belangrijke bron voor de 'serieuze' journalistiek die dankbaar gebruik maakt van de inside-kennis van de talloze bloggers op het internet. Op PICNIC zijn er dan ook een aantal succesvolle bloggers onder de sprekers. Regine Debatty van 'We make money not art', de winnaar van de prestigieuze Webby-award, maar ook Joseph Jaffe, marketing goeroe en blogger is aanwezig.
Maar PICNIC '06 gaat niet alleen over trends. Juist het samenbrengen van mensen is belangrijk. Het is zeker niet de bedoeling dat alleen de koppen die op de cover van Business Week hebben gestaan hun bijdrage komen leveren. Het gaat juist om diegenen waarvan wij verwachten dat ze daarop binnen afzienbare tijd te zien zijn.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!