David Vink neemt de bureauleiding over van managing partner Henk Jacobs, die het bureau zeven jaar geleden overnam. Jacobs blijft met Vink het bureau leiden, maar gaat zich in de nieuwe setting ook richten op verdere groei en internationalisering van het bureau.
“Met David heb ik de businesspartner gevonden naar wie ik al een tijd naar op zoek was', zegt Jacobs. 'Wij denken beiden dat contentmarketing de komende jaren een grote crossmediale vlucht neemt. David heeft een rijke ervaring in publishing, digital marketing en online video en vult daarmee een belangrijke voorwaarde in voor verdere groei.'
'Terug als bureaudirecteur'
David Vink: 'We zien het steeds meer: ‘The brand as a publisher’. Merken die bouwen aan eigen communicatiekanalen. Contentmarketing 2.0 zeg maar. Daar liggen grote kansen. Henk en ik bleken dermate op dezelfde lijn te zitten qua visie en ambitie, dat we het als een gemiste kans beschouwden om níet samen verder te gaan. Ik vind het heerlijk om mijn ervaring en kennis in te kunnen zetten voor mooie bedrijven met een (authentiek) verhaal. Daarnaast ben ik na RappCollins, Lost Boys en Clockwork weer terug als bureaudirecteur. En ook dat voelt meer dan goed.'
Vink vertrok eind vorig jaar als algemeen directeur van Veronica Uitgeverij en Chief Digital Officer van SBS Broadcasting bij Sanoma/SBS.
Henk Jacobs werkte als communicatie- en marketingdirecteur bij onder meer Ziggo en Essent en is oprichter en eigenaar van Castel Communicatie, waarmee hij in 2010 Scripta overnam van WPG Uitgevers. Scripta heeft vestigingen in Amsterdam en Groningen.
Op de foto: Jabobs (links) en Vink.
Fotografie: Suzanne Blanchard
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!