Sinds 1992 leidt Carl Rohde Science of the Time, een wereldwijd Coolhunt netwerk dat op academische wijze onderzoek doet naar mentaliteitstrends. Door de gedegen validatie kan het dienst doen als basis voor innovatie. De langdurige samenwerking tussen Carl en ondergetekende hebben geleid tot een exclusieve serie Coolhunt blogposts voor Adformatie.
Dat er mobiele betaalsystemen aankomen waar geen portemonnee met ‘echt’ geld aan te pas komt weten we. De festivalwereld loopt erin voorop. Net als het bedrijf Intellitext. Het gaat ze daar om meer dan een betaalsysteem dat sneller werkt en beter tegen diefstal beschermt (niet onbelangrijk op festivals). “We can’t sell your tickets but we can let them do remarkable things for you”, zo prijzen ze zichzelf aan. Die ticket zit in het zo onderdehand welbekende armbandje verstopt. Maar het armbandje is nu wel erg smart. Het geeft efficiënt toegang tot alle relevante festivalonderdelen – en ja, dat kan gecustomized worden. Het biedt de bezoekers de mogelijkheden om onderling te communiceren en om hun ervaringen, hoe kan het ook anders, te delen op het omnipotente Facebook.
Het bandje geeft ook aan waar je vrienden zitten en kan eventueel ook met aanbiedingen en aanprijzingen on-the-spot komen. Zo krijgt voor de festivalganger het bezoek een digitale connectieve component. Dat verdiept, verbreedt en verlengt de ervaring. Meteen & onmiddellijk. “Harness the power of the social media. Right time, right place”, heet het. Totaal nieuw? Nee, hoor. Niks is totaal nieuw. Maar hier wordt wel onmiskenbaar gewezen op wegen vol toekomstpotentieel.
Learnings:
Iedereen die FutureOnline volgt, vergroot de kans succesvol onderdeel van de toekomst te zijn.
Een beetje marketeer is verplicht de nodige festivals te bezoeken. Op zoek naar nieuwe ontwikkelingen. Hoe erg kan dat zijn? Zou eigenlijk moeten in de tijd van de baas.
Essentieel devies voor iedereen die succesvol wil zijn: “Harness the power of the social media. Right time, right place”. Hoe simpel kan het zijn? Nu nog even de perfecte executie.
Met dank aan Robert-Paul van Campen, Coolhunter Business Hospitality School The Hague
Zie ook deel 1: Anti-Cafés
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!