Premium

Content en commercie aan elkaar koppelen, senior marketeers vinden het nog lastig

Marketeers zien de waarde wel van het personaliseren van digitale interacties met klanten, maar hoe krijg je het voor elkaar?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Senior marketeers krijgen het nog niet goed voor elkaar om content (marketing) en commercie (sales) met elkaar in verbinding te krijgen. Dat zeggen zij althans (N=287) in een onderzoek dat gehouden is in opdracht van IBM: The CMO Council study.

Monetisen
De council is weliswaar van mening dat content marketing een belangrijk instrument is voor bedrijven en merken om een relatie met de klant op te bouwen, maar marketeers falen in het nemen van de volgende stap: monetisen. Maar 5 procent van de ondervraagden is zeer tevreden over hun efforts op dat gebied. Een overgrote meerderheid, 64 procent, zegt bezig te zijn om de koppeling van content en commercie te verbeteren, of het plan daartoe te hebben. Een tiende van het panel (11 procent) geeft toe ronduit slecht te presteren op dit vlak. 37 procent hoopt geleidelijk verbetering aan te kunnen brengen.

Overtuigd
Ondanks de worstelingen, zijn senior marketeers wel overtuigd van de kracht van digital, om klanten te beïnvloeden en het koopproces vorm te geven. Bijna de helft dicht ‘digitale ervaringen’ een overtuigende klantervaring toe, terwijl 40 procent denkt dat het klanten makkelijker maakt om content tot zich te nemen en te delen met hun peers. Dat leidt tot een verhoging van geloofwaardigheid, vertrouwen en autoriteit.

Zie ook onderstaande infographic:

Bron: WARC, via Marketingweek

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie