Om geld in te zamelen voor Reporters Without Borders maakte Heineken samen met veertig legendes in sport, entertainment en kunst een serie unieke posters.
De gedachte achter het maken van de posters is dat je het meest bereikt in je leven als je je grenzen opzoekt. Elke poster begon als een wit canvas en eindigde als een object met een heel eigen verhaal. Gebutst, gescheurd, gevouwen, besmeurd. Afgeschoten, ondergekust, overreden, onder water gedoken. Van een blanco vel werd het een verhaal waard om te vertellen.
Jimmy Connors bijvoorbeeld beukte een poster helemaal lens met tennisballen die vlamvatten. Een andere poster ging als een doosje gevouwen een actieve vulkaan in en popte popcorn voor een IJslandse kunstenaar die dat ter plekke smakelijk opat. Hans Klok toverde er een weg en Ruud Gullit teistert een exemplaar met een voetbal.
Op www.thelegendaryposters.tumblr.com zijn alle posters te zien, inclusief de filmpjes van hun making of. Op alle posters kan worden geboden, de wereldwijde veiling sluit op 13 april 2014.
Credits
Bureau: Wieden+Kennedy Amsterdam
Creatie: Vasco Vicente, Evgeny Primachenko
Productie: Park Pictures UK
Regie: Camille Herren (Park Pictures), Quentin van den Bossche (W+K Amsterdam), James McLeod (Whero Fillms)
Geluid: Randall Macdonald, Ed Downham, Dugal Macdiarmid (Wave Studios Amsterdam)
Postproductie: MPC Amsterdam
#LegendaryPosters. The one that played fire tennis against Jimmy Connors.
#LegendaryPosters. The one that went to the movies Iceland style.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!