Coca-Cola verkoopt 3 pct meer frisdrank, maar ziet opbrengsten met 5 pct inzakken

Coca-Cola wil 'tegenvallende frisdrankconsumptie' tegengaan en de groei op de lange termijn nieuw leven in te blazen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Coca-Cola heeft de winst in de zomermaanden flink zien teruglopen, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De Amerikaanse frisdrankfabrikant profiteerde van lagere grondstofprijzen, maar kampte tegelijkertijd met negatieve wisselkoerseffecten. Dat bleek woensdag uit cijfers die Coca-Cola naar buiten bracht.

De nettowinst bedroeg een kleine 1,5 miljard dollar (1,3 miljard euro), tegen dik 2,1 miljard in het derde kwartaal vorig jaar. Het resultaat is wel iets beter dan analisten hadden verwacht.

De verkochte hoeveelheid frisdrank pakte 3 procent hoger uit. De opbrengsten zakten wel 5 procent tot ruim 11,4 miljard dollar.

Coca-Cola is onder leiding van topman Muhtar Kent bezig om de tegenvallende frisdrankconsumptie tegen te gaan en de groei op de lange termijn nieuw leven in te blazen. Door te snijden in de kosten en met betere marketing probeert het concern het tij te keren.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie