Cannes: Zes Leeuwen voor Nederland op woensdag

In Cyber schoot Nederland vijf keer raak, in Radio één keer. Daarbij was één zilveren Leeuw en er werden vijf bronzen Leeuwen uitgedeeld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Cyber
Nederland was zes keer genomineerd bij de Cyber Lions en wist dat vijf keer om te zetten in Leeuwen. Zilver was er voor JWT Amsterdam met ‘Taste the translation’ voor Elan. DDB & Tribal Amsterdam won twee keer brons met voor KLM en ook Wieden+Kennedy Amsterdam scoorde twee keer brons voor ‘Imagination Machine’ van  S7 Airlines.







Radio
Ogilvy & Mather Amsterdam wist voor de radiocampagne ‘Death Penalty’ voor Amnesty International brons te behalen.

In Design belandde DBOD Amsterdam met Amsterdam Originals Rijksmuseum Bottles voor Heineken op de shortlist, maar wist geen Leeuw te winnen.

Cyber Grand Prix
Droga5 New York sleepte de Grand Prix in Cyber binnen met Gisele Bündchen ‘I will what I want’ voor Under Armour.



Radio Grand Prix
Grey Germany in Düsseldorf won met ‘The Berlin wall of sound – The most unbearable radio ad’ voor Soundcloud de Grand Prix.

Design Grand Prix
Grey London was opnieuw succesvol voor Volvo met de Lifepaint-campagne.

 

TUSSENSTAND NEDERLANDSE LEEUWEN

Na vanavond staat de teller op 12.

DDB & Tribal (5): 1x zilver voor Menzis &;Mens wat ben je mooi&; (Lions Health), 4x brons voor voor KLM (2 Media Lions, 2 Cyber Lions)

Wieden+Kennedy (4): 1x goud en 1x zilver voor &;Chasing Horizon&; voor Citizen (Promo & Activation Lions), 2x brons voor ‘Imagination Machine’ van  S7 Airlines

Ogilvy & Mather (2): 1x brons voor &;Waarom wachten&; voor Dela (Creative Effectiveness) en 1x brons voor ‘Death Penalty’ voor Amnesty International (Radio)

JWT Amsterdam (1): 1x zilver met ‘Taste the translation’ voor Elan (Cyber)

Lees meer over het 62ste Cannes Lions Festival in het 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie