In de nieuwe campagne maakt het Financieel Dagblad gebruik van de laatste ‘eigen’ nieuwsfeiten. Nieuws dat je alleen bij het FD kunt vinden, komt terug in buitenreclame en in berichten op sociale media. De campagne heet ‘niet iedereen leest het FD’ en is gemaakt door bureau Fitzroy.
Realtime
Jur Baart van Fitzroy noemt het ‘realtime advertising’. Hij legt uit: ‘We pluggen iedere dag een uiting via de social media en digitale outdoor gebaseerd op het laatste nieuws. Dat kunnen we doen door nauw samen te werken met de redacteuren. Samen willen we à la minute prikkelende uitingen ontwikkelen waarbij we onderstrepen dat als je het FD niet leest, je geen voorsprong hebt.’
Niet iedereen weet
De merkessentie van het FD is namelijk ‘professionals dagelijks op voorsprong zetten’. Met ‘Iedereen weet / Niet iedereen weet’ geeft het merk daar invulling aan.
Fitzroy en het FD communiceren iedere dag een nieuw statement met daaraan gekoppeld een voor iedereen gratis te lezen artikel. Zo ziet zo'n artikel eruit:
En dit is hoe het wordt weergegeven in buitenreclame:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!