2014 zou het jaar van de wearables worden. Ze kwamen er, maar de functionaliteiten vielen tegen. Dit geldt niet voor Virtual Reality. Hier slaan mensen volgend jaar letterlijk stijl van achterover.
Met de komst van de mobile headsets als Samsung Gear VR en de Google cardboard kan bovendien iedereen deze magie vanaf de bank beleven. Door de toegankelijkheid voor het grote publiek wordt de vraag naar content gigantisch.
Maar deze content is er (gelukkig) nog niet of nauwelijks, waardoor er hier een enorme kans voor adverteerders ligt. Wie is het eerste reismerk dat mij vanaf de bank op vakantie stuurt? Met de nieuw ‘Leap Motion Sensor' pluk je kokosnoten met je blote handen. Het is allemaal mogelijk, het moet alleen nog even gedaan worden. Moedige merken pakken in 2015 de pers met dit soort applicaties. Beacons en alle andere goedbedoelde initiatieven gaan daarentegen het verschil niet maken.
Uiteindelijk heeft dit toch het niveau van de QR code: consumenten willen geen moeite doen om de door jou gestuurde info te zien of te lezen en willen al helemaal niet gespamd worden op straat. Een gewone abri werkt stukken beter. De les is dat we onze hoop niet moeten vestigen op innovatie, maar deze op een relevante manier moeten integreren in een succesvolle, slim uitgedachte campagne of productontwikkeling.
Cees Dingler is creative director bij CAPITOLA coders&creatives
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!