Bavaria introduceert een Youtube-campagne met de titel ‘0.0% of de L*L’, in samenwerking met Streetlab-crew. Volgens de bierbrouwer schuimt, ruikt en smaakt de nieuwe Bavaria 0.0%-variant net als pils, waardoor deze niet te onderscheiden is. In een serie video’s nemen de Bavaria-vrienden de proef op de som.
Ongemakkelijke tegenprestatie
De opdracht die de mannen, gespeeld door Daan Boom, Tobias Camman en Jasper Demollin, krijgen, onder leiding van Bavaria-gezicht Huub Smit, is om te achterhalen of zij het onderscheid tussen de soorten kunnen maken. Tegenover elke gemaakte fout staat vervolgens een ongemakkelijke tegenprestatie.
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau Fama Volat en productiemaatschappij Soda Amsterdam.
'Baviariaanse content'
De bierbrouwer uit Lieshout noemt de eerste drie afleveringen met de respectievelijke titels ‘Wauw, da’s blauw’, ‘De Menselijke Vetbol’ en ‘Met een fluitje voor je fluitje’, ‘Bavariaanse content’. Het familiebedrijf wil met de campagne de consument uitdagen om zelf de nieuwe Bavaria 0.0% te proeven.
Wauw, da’s blauw-video
De Menselijke Vetbol-video
Met een fluitje voor je fluitje-video
'Nieuwe standaard'
Het alcholvrije bier is gekozen tot product van het jaar in de categorie alcoholvrij. Meesterbrouwer Emiel Hendrikx durft zelfs volmondig te zeggen dat dit het beste 0.0%-bier is dat de Royal Swinkels Family Brewers ooit heeft gebrouwen.
'Het bier is door de consument ook goed ontvangen. Na vijf jaar onderzoek en een investering in een nieuwe 0.0% brouwinstallatie, is de vernieuwde Bavaria 0.0% een nieuwe standaard in het alcoholvrije segment.’
Sampling-acties
De youtube serie is de opvolger van de eerder gelanceerde 'Zo. Als pils’-campagne. Het alcoholvrije bier is beschikbaar in de supermarkt en in horeca. Aanvullend op de online campagne, wordt het bier sampling-acties uitgedeeld aan consumenten.
Lees ook: Bavaria drijft spot met persconferentie van Rutte in carnaval-campagne
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!