ANWB laat leden stemmen over nieuw logo

De ANWB introduceert dit jaar een nieuw logo. Na een aantal selectierondes zijn er nog twee logo's in de race. De ANWB, met bijna 4 miljoen leden de grootste vereniging van Nederland, wil graag weten welk logo de voorkeur van haar leden heeft.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Leden en medewerkers kunnen daarom vanaf vandaag tot 9 mei stemmen via . 'Alle stemmen wegen mee bij het uiteindelijke besluit van de hoofddirectie van de ANWB', schrijft de club.

Maar betekent dat ook dat de stemmers de doorslag geven? Dat blijft onduidelijk, maar op zich wel bijzonder dat de auto-club instemming vraagt.

Het huidige logo gaat al weer 25 jaar mee. Tijd voor verandering, vond de ANWB. Het nieuwe logo moet aangeven waar de bond voor staat en in de toekomst voor wil staan: 'een toonaangevende vereniging die leden helpt door ze te informeren, te adviseren in hun keuzes, te waarschuwen en door ze weer op weg te helpen wanneer onderweg problemen optreden'.

Begin juli wordt het nieuwe logo gepresenteerd. Aan het einde van het jaar, met het versturen van de lidmaatschapskaart 2009, zal het nieuwe logo in alle ANWB-uitingen worden toegepast.

Het huidige logo:

Al eerder introduceerde de bond tijdens een jubileum een nieuw logo. Zo gebeurde dat in 1933 bij het 50-jarig bestaan en in 1983 bij het 100-jarig jubileum. De ANWB bestaat dit jaar 125 jaar.

Beschrijving logo A: 'symboliseert een kompas en benadrukt het 'richtinggevende' karakter van de ANWB. De twee diagonale lijnen staan voor de windrichtingen en de schuine stand zorgt voor dynamiek en voorwaartse kracht.'

Beschrijving logo B: 'weerspiegelt de ANWB als organisatie die beweging op gang brengt. Het centrale element in dit logo is de roterende beweging. De pijl benadrukt het 'richtinggevende' karakter van de ANWB en de cursieve letters accentueren de dynamiek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie