America Today lanceert een podcastserie, ‘The Inspiration Project’. Het initiatief is tot stand gekomen in samenwerking met het bureau Hammerfest en heeft als doel om jongeren te motiveren om hun ‘American Dream’ na te leven.
Succesverhalen
America Today wil meer dan een kledingmerk zijn, het wil mensen helpen met levenskeuzes maken, verklaart Baba Touré, mede-oprichter van Hammerfest. Hoe wil America Today het zelfvertrouwen van jongeren opkrikken? ‘Zowel kleding als succesverhalen maken je zelfverzekerd. Het merk wil met de podcasts duidelijk maken dat niks onhaalbaar is, dat iedereen ergens moet beginnen.’
Blijvend karakter
Het kledingmerk heeft onder andere Yuki Kempees (schrijver en dj), Ron Simpson (mede-oprichter van The Avocado Show) en Isabelle Hanssen (freestyle skiester op wereldniveau) geselecteerd. Touré: ‘Een diverse groep met allen een eigen verhaal, anders kun je geen 50 minuten vullen.’ Het medium podcast is gekozen omdat: ‘Je kunt de doelgroep aan je binden. Daarnaast hebben podcasts een blijvend karakter; ook na de campagne kunnen mensen het terugluisteren.’
Motivatiecampagnes voor jongeren lijken trendy. Sprite heeft een campagne opgetuigd met twintigers die vertellen hoe ze omgaan met een overdaad aan keuzes. Bacardi wil jongeren met de zomercampagne ‘Share What Moves You’ aanmoedigen om hun ambities en dromen te delen. Is dit puur toeval of is er sprake van een trend? Touré: ‘Jongeren moeten tegenwoordig veel keuzes maken en merken spelen hierop in. Merken willen een bijdrage leveren, purpose marketing, en hopen met dit soort campagnes impact te maken.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!