Samen met de reeds draaiendeautoverkoper Greenlight.com zal het een co-branded site opzetten, meldtEmerce vandaag, Cnet citerend.
De autosite wordt een onderdeel van het Amazon-imperium, net zoals deboeken-, DVD- en cd-sites dat zijn; een tab bovenaan de homepage. De opzetis vergelijkbaar met de overeenkomst die Amazon met Drugstore.com heeft enmet Living.com had, voordat deze winkel failliet ging. In januari maakteAmazon al bekend een aandeel van vijf procent in de autowinkel te hebbengenomen. Of en hoe Amazon de eigen domeinnamen gaat inpassen, is nog nietbekend.
Aan de vooravond van de verregaande samenwerking krijgt Greenlight.com eeninvestering van 39 miljoen dollar, van Amazon en twee venturecapitalmaatschappijen. Deze week besloot concurrent CarOrder.com de deurente sluiten. Het grote verschil tussen Greenlight en de meeste concurrenten,zoals AutoBytel.com, is dat Greenlight wel via de bestaande dealers werkt,en niet rechtstreeks verkoopt, aldus Emerce.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!