Premium

Alex Bogusky valt Coca-Cola aan met keiharde ‘Hilltop’-spoof

De voormalige partner van Crispin Porter & Bogusky zit achter een film die een vernietigende draai geeft aan de iconische Coca-Cola commercial uit 1971.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Afzender van de video is het Center for Science in the Public Interest (CSPI).

Terwijl de originele commercial was opgenomen op een heuveltop, laat de spoof-versie zieke mensen in ziekenhuizen zien die lijden aan diabetes en ‘soda-related obesity’.

De veelbekroonde, iconische spot uit 1971

;d Like to Buy the World a Coke Commercial - 1971

, die vroeger gewerkt heeft voor Coca-Cola, staat bij de credits vermeld als executive creative director. Het reclamebureau is Lumenati in Denver, waarin Bogusky investeerder en adviseur is.

Dit alles meldt vandaag.

‘De afgelopen 45 jaar hebben Coca-Cola en andere frisdrankfabrikanten de meest sophisticated en manipulatieve reclametechnieken gebruikt om kinderen en volwassenen ervan te overtuigen dat een ziekte-bevorderend drankje hen een warm en prettig gevoel geeft,’ zei CSPI-directeur Michael Jacobson in een persbericht. Hij sprak van een ‘multibillion-dollar brainwashing campaign designed to distract us away from our diabetes with happy thoughts. We thought it was time to change the tune.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie