De Telegraaf weet het zeker: Albert Heijn verklaart de A-merken de oorlog.
Vanaf vrijdag kunnen klanten van de retailer namelijk een blinde test doen waarbij producten van A-merken kunnen worden vergeleken met die van het huismerk.
De stunt moet consumenten er natuurlijk van overtuigen dat het eigen merk niet onderdoet voor de duurdere gevestigde namen.
Nieuw zijn dit soort acties niet. Ik kan me nog herinneren dat er eens een supermarkt in het Noorden van het land was die iedereen die een fles cola van het A-merk kocht, vroeg of ze de fles mochten omruilen voor twee van het huismerk. De A-merken schreeuwden moord en brand.
De blinde testactie is wel het zoveelste bewijs van de bittere strijd tussen de A-merken en de supers die door de gestegen grondstofprijzen feller is dan ooit.
Maar in feite is het pleit allang beslist. AH is de baas en kan door zijn inkoopmacht iedereen op de knieen krijgen.
Albert Heijn zegt geen contact met de desbetreffende A-merken te hebben gehad.
Sympathiek? Nee, dat denk ik niet. Maar wel effectief.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!