Ajax reageert, maar houdt de kaken stijf op elkaar

De voetbalclub reageert op de commotie door de aangekondigde prijsverhoging uit te smeren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldt . De Ajax-directie heeft besloten om de eerder aangekondigde prijsverhoging over . Daarnaast krijgen de betreffende seizoenkaarthouders de mogelijkheid om met voorrang elders in het stadion een plaats te zoeken. Kort na het paasweekend worden zij nader geïnformeerd. Verder wilde de club niet reageren op de kritiek.

&;Fans als klanten&;
Eerder deze week kondigde Ajax bij circa 2.300 seizoenkaarthouders een aanzienlijke prijsverhoging aan, van soms bijna 50 procent. Zo zouden de prijzen voor vakken bij de middenlijn worden verhoogd van 507 naar 750 euro. De stoelen zouden jarenlang &;te goedkoop&; zijn aangeboden volgens de club.

En dat schoot bij honderden supporters in het verkeerde keelgat. Eén van die boze fans, Rodney Rijsdijk richtte zelfs een open brief aan directeur marketing Edwin van der Sar, die werd gepubliceerd op

Hij stelde dat Ajax &;zijn supporters ziet als klanten en het schunnig is om fors meer te vragen voor een product, terwijl het product al jaren in kwaliteit afneemt&;. Daarnaast sprak hij de ex-keeper persoonlijk aan, door te stellen dat Ajax op deze manier zijn trouwste fans gaat verliezen: &;Ik heb het over mensen die nog voor jou hebben gejuicht in De Meer, in het Olympisch, in Wenen en zelfs in Tokio.&;

Ajax liet weten inmiddels 69 opzegging te hebben ontvangen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie