door Klaas Weima in San Francisco
Wow. Wat een energie gisteren tijdens de opening van de Ad:Tech in San Francisco.
Dit jaar is de grootste interactieve marketingconferentie wederom uit haar jasje gegroeid.
Na het Marriott en Palace Hotel koos de organisatie dit jaar voor de prestigieuze Moscone Center. De ruimte is hard nodig om de 9.000 bezoekers, 300 exploitanten, 200 sprekers te herbergen.
Een stijging van ruim 30% ten opzichte van vorig jaar. The bubble's back!
De conferentie werd geheel op Amerikaanse wijze met veel poeha geopend door Susan Bratton, de voorzitter van de Ad:Tech. De conferentie wil zich meer internationaal profileren en breidt dit jaar uit naar Tokyo, Dubai, Mumbai, Sydney, Singapore en dichterbij huis: Parijs.
Vorig jaar werd het event voor het eerst in Europa (London) gehouden. Opvallend is het toenemende internationale karakter van de conferentie. Voor het eerst werd een speciale internationale netwerk lunch georganiseerd. Ook zijn er in toenemende mate internationale sprekers aanwezig.
Ook Nederlanders zijn inmiddels geïnfiltreerd in de pannel discussies. Sebastiaan Paauw, internet marketeer bij Nederlands Bureau voor Toerisme, presenteerde vol trots de bloggersinamsterdam.com-case
case.
Afgelopen februari nodigde de organisatie 25 top Amerikaanse bloggers uit om over Amsterdam te schrijven. De bloggers ontvingen een ticket en onkostenvergoeding in ruil voor advertentieruimte in hun blogs.
Volgens Paauw was het een groot succes: ruim 75.000 unieke bezoekers bezochten hun site en meer dan 3.000 comments werden via de blogs geplaatst. Een innovatieve, objectieve en goedkope manier om relevante traffic naar de website te trekken.
De eerste keynote werd gegeven door Mark Kvamme, partner van Sequoia Capital. Sequoia is bekend van het "funden" van Google, eBay, Paypall en hebben recent Youtube.com gefinancierd.
Volgens Kvamme zijn we een nieuwe periode ingegaan, die bekend staat als de Golden Age of Internet.
Marketers zijn nog steeds aan het slapen en zich niet bewust van de "massive boom" die ons te wachten staat. In vergelijking met Zuid Korea kent de USA meer internetgebruikers (75% versus 79%), maar wordt slechts 2% van alle aankopen online gedaan.
In Korea ligt dit percentage inmiddels op 30%. Kvamme kan zich dan ook niet vinden in de voorspelling van de IAB dat e-commerce bestedingen in 2008 slecht 18 miljard dollar bedragen. Sequoia schat dat over anderhalf jaar de bestedingen minimaal 30 miljard bedragen. Hmm, deze voorspellingen hebben we eerder gehoord...
Kijk ook op de blog over Ad:Tech.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!