Het gaat om FHV BBDO, JWT Amsterdam, KesselsKramer, Lemz in combinatie met Wefilm, N=5, Ogilvy & Mather Amsterdam, Publicis en Roorda Reclamebureau in combinatie met Tabula Rasa.
Half april publiceerde de Dienst Publiek en Communicatie van de Rijksoverheid de selectieleidraad voor de Europese aanbesteding voor de Grote campagnes. Er is ook een Europese aanbesteding voor de Middelgrote en Kleine campagnes, maar daarvoor zijn nog geen bureaus uitgenodigd.
Voor de grote campagnes is de opdracht: ontwikkeling (strategie en concept) en/of uitwerking van campagnes. Het mediabudget ligt boven de 500 duizend euro (incl.btw), mogelijk met inzet van tv-commercials.
Verder: ontwikkeling (strategie en concept) en/of uitwerking van ‘koepels’ en ontwikkeling (strategie en concept) en/of uitwerking van een samenvoeging van campagnes (of een koepel en campagnes) waaronder ten minste één campagne in de categorie ‘groot’.
De opdracht begint per 1 januari 2015 en eindigt eind 2016.