Dat blijkt uit de maandelijkse MediaScience Exchange Barometer. In juni was het aanbod impressies via de exchange in totaal 28,2 miljard.
De toename van 10 miljard komt vooral door de stijging van mobiel en tablet. Het aandeel op desktop is met 10 procent gedaald naar een aandeel van 74 procent. Op mobiel is het aandeel met de meer dan de helft toegenomen naar 15 procent. Tablet laat een stijging zien tot een aandeel van 10 procent binnen het totaal.
Flinke toename in vraag
In juni was er veel vraag op de exchanges. Hoewel desktop redelijk stabiel is gebleven, ziet MediaScience we toch een enorme prijsstijging ten opzichte van vorig jaar. De prijzen zijn zelfs met bijna 300 procent gestegen. Ook op mobiel en tablet is de vraag in vergelijking met afgelopen jaar toegenomen en daardoor is het tarief gestegen. Alleen is dit bij deze devices veel beperkter.
Ontwikkeling ten opzichte van afgelopen maand
Het aandeel blijft in vergelijking met vorige maand redelijk stabiel de verschillende devices. Het aanbod op desktop en mobiel is iets afgenomen en tablet iets gestegen. De vraag ligt wel hoger, waardoor de tarieven enigszins zijn gestegen. Alleen het tarief op tablet blijft stabiel. In vakantiemaanden juli en augustus zal het aanbod op mobiel dalen en in mindere mate op tablet.