8% van de Nederlanders verwacht dat supermarkten uit het straatbeeld verdwijnen

Respondenten van onderzoek van ING verwachten binnenkort veel meer boodschappen online te doen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Twee procent van de boodschappen in Nederland wordt op dit moment online gedaan. In 2020 verwacht de respondent dat maar liefst 20% van alle boodschappen online gedaan worden. Dat blijkt uit onderzoek dat ING deed onder 1100 Nederlanders van 18 jaar en ouder.

Toekomst
Bijna 1 op de 5 Nederlanders koopt nu al wel eens levensmiddelen online. Bij Nederlanders onder de 40 jaar en gezinnen met kleine kinderen ligt dit percentage op zo’n 33%. Bijna 40% van alle Nederlanders verwacht in de toekomst (vaker) online boodschappen te gaan doen.

Impulsaankopen
De grootste voordelen die zij zien is ‘niet meer sjouwen met zware boodschappen’,  ‘buiten openingstijden boodschappen kunnen doen’ en ‘het scheelt tijd’. Meer dan de helft van de ondervraagden denkt minder snel te worden verleid tot impulsaankopen bij het doen van online boodschappen.

Versproducten
Bezorgkosten worden als een groot nadeel gezien, en ook vinden consumenten groente en fruit en vlees en vis minder geschikt om online te bestellen. 75% zou ook het opdoen van inspiratie missen bij online boodschappen doen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie