Overslaan en naar de inhoud gaan

Zenderbaas Oosterman verlaat SBS

Hij heeft besloten zijn taken per direct neer te leggen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

René Oosterman was twee jaar zendermanager bij SBS6. Aanleiding is de veranderde invulling van de positie. De taken worden nu tijdelijk overgenomen door Peter Lubbers, Directeur TV van SBS Broadcasting. 

related partner content for mobile comes here

&;Als zendermanager zit je op een bijzondere plek waar ik met veel plezier op terugkijk. Het waren soms turbulente tijden maar het afgelopen halfjaar is met de groei de rust bij SBS6 wel teruggekeerd&;, reageert Oosterman. 

René Oosterman werkt al meer dan dertig jaar in diverse functies in de tv-branche, zowel bij producenten als aan de kant van de zenders.

Oosterman begon in november 2013 als zendermanager van SBS6. De toenmalige tv-directeuren van SBS Broadcasting, Remko van Westerloo en Harold Oomes, hadden vanaf hun komst eind 2011 ook de invulling van SBS6 gedaan, maar in 2013 werd besloten om een ervaren zendermanager aan te stellen. 

Onder werd onder meer succes geboekt in de vooravond met Utopia. Ook bouwde Oosterman aan de late avond met een sterk blok Hart van Nederland/Shownieuws. Sinds deze zomer is de Champions League een aanwinst voor SBS6. De kijkcijfers van de zender zijn sinds de komst van Oosterman ook gegroeid. 

Het is niet duidelijk wat wordt verstaan onder &;veranderde invulling van de positie&;. Mogelijk is er met de komst van Lubbers eerder dit jaar geen behoefte meer aan een aparte zendermanager van SBS6.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in