Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever wil vanaf 2030 klimaatneutraal opereren

Vanaf dat jaar moet alle energie die het concern gebruikt, uit hernieuwbare bronnen zijn opgewekt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever heeft, met het oog op de aanstaande klimaattop in Parijs, nieuwe duurzaamheidsdoelstellingen aangekondigd. Zo wil het FMCG-concern vanaf 2030 klimaatneutraal opereren. Eerder zei Unilever zich al ten doel te stellen dat het de uitstoot van schadelijke stoffen in het productieproces sterk wil reduceren. Het had zichzelf tot 2020 de tijd gegeven om de uitstoot te halveren. Dan wil het ook niet meer afhankelijk zijn van vervuilende kolen.

related partner content for mobile comes here

Vanaf 2030 moet alle energie die Unilever gebruikt uit hernieuwbare bronnen zijn opgewekt. Qua elektriciteit moet dat al in 2020 gelden, zei Unilever.

Paul Polman, topman van Unilever, spreekt van op hol geslagen klimaatveranderingen die in iets meer dan een generatie moeten zijn aangepakt. Het tackelen van klimaatveranderingen gaat volgens hem hand in hand met economische groei. Polman beroept zich daarbij op een rapport van de Wereldbank.

Dat rapport gaat ervan uit dat in 2030 circa 100 miljoen mensen extra armoede lijden als de klimaatveranderingen niet worden tegengegaan.

Het is volgens Polman van groot belang dat tijdens de klimaattop een sterk signaal wordt afgegeven. Bedrijven en overheden moeten daarbij duurzame initiatieven ondersteunen. Polman pleit daarnaast voor harde afspraken en de mogelijkheid om in te grijpen als niet aan afgegeven doelstellingen wordt voldaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in