Overslaan en naar de inhoud gaan

Zakelijke markt voedt hoop op herstel autoverkoop

Voor de automotive-sector komt in 2014 langzaamaan een ommekeer in zicht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het jaar kende een moeizame start en vooral de particuliere markt blijft een zorgenkind. Het herstel moet komen uit een aantrekkende vervangingsvraag van de zakelijke markt. Net als vorig jaar zal winst ook in 2014 moeten komen uit de tweede helft van het jaar. 

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit het , uitgegeven door ING Economisch Bureau.

Een hogere vervangingsvraag vanuit de zakelijke markt: in de jaren 2010 en 2011 werden op dit vlak goede zaken gedaan. Veel van deze auto’s zitten na 3 ½ tot 4 jaar aan het einde van hun (lease)contract. Wanneer deze daadwerkelijk vervangen worden kan de markt, net als in 2013, met name in de tweede helft van het jaar opleven.

Deze opleving kan tevens versterkt worden door een groeiend aanbod nieuwe auto’s dat, ondanks aanscherping van fiscale grenzen, zich toch weer in een lage bijtellingsklasse weet te nestelen. ING Economisch Bureau houdt daarom vast aan haar eerdere raming van 425.000 registraties van nieuwe personenauto’s in 2014.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in