Overslaan en naar de inhoud gaan

Werknemer wil duidelijke manager

Duidelijk communiceren en altijd toegankelijk zijn. Dat zijn volgens werknemers de belangrijkste kwaliteiten van een manager in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds begin jaren tachtig is er niet meer zo snel en zo grootschalig gereorganiseerd in het Nederlandse bedrijfsleven. Tempo-Team wilde weten wat dat betekent voor de eisen die werknemers stellen aan hun leidinggevenden. Duidelijk communiceren wordt daarbij door bijna de helft van de ondervraagden genoemd. Toegankelijkheid (42 procent) en eerlijkheid (39 procent) scoren eveneens hoog.

related partner content for mobile comes here

“Werknemers laten in het onderzoek duidelijk zien dat ze niet zitten te wachten op alleen een hand op de schouder”, stelt Tempo-Team woordvoerder Harald Zandvliet. “Ze willen vooral duidelijkheid en een eerlijk verhaal. Dat betekent dat je als manager oprecht en volledig moet communiceren, in plaats van alleen maar vragen hoe het met iemand gaat. Hoe goed ook bedoeld, het is onvoldoende om werknemers betrokken te houden”.

Om het bedrijf succesvol door moeilijke tijden te loodsen, speelt die manager bovendien een cruciale rol. “Ondanks de toegenomen onzekerheid en alle snelle veranderingen moeten werknemers gemotiveerd en betrokken blijven. Daar ligt een belangrijke taak voor de leidinggevende”, vertelt Zandvliet. Werknemers verlangen sowieso steeds meer van hun manager, zo laat het onderzoek zien. In het verleden was een bepaald type mens geschikt om een afdeling te leiden. Een peoplemanager, een echte vakmanager of juist een taakgerichte manager. “In ons onderzoek geven werknemers aan dat ze vooral waarde hechten aan leidinggevenden die al deze skills beheersen en ze op de juiste momenten weet toe te passen. Een echte kameleon dus. Dat vereist van de moderne, succesvolle manager een hoge mate van veerkracht en communicatievermogen.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in