Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com opent virtuele Vakantiewinkel op Rotterdam Centraal

Bol.com heeft vandaag samen met RET en Shop2Mobi een tijdelijke virtuele Vakantiewinkel op metrostation Rotterdam Centraal geopend. Door de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

heeft vandaag samen met RET en Shop2Mobi een tijdelijke virtuele Vakantiewinkel op metrostation Rotterdam Centraal geopend. Door de QR-codes bij de afgebeelde zomerse artikelen met je smartphone te scannen, kunnen deze direct worden besteld en afgerekend. Het is voor het eerst dat Nederlandse metroreizigers op deze manier kunnen winkelen.

related partner content for mobile comes here

Na de Lentewinkel eerder dit jaar heeft bol.com nu de themawinkel geopend. De opening van deze winkel wordt op innovatieve wijze kracht bijgezet met de opening van een virtuele Vakantiewinkel op Rotterdam Centraal. Op een muur van 18 meter lang in de hal naar de metro, trein en tramhalte staan 33 zomerse artikelen weergegeven, uiteenlopend van een opblaasbaar zwembad en nagellak tot een e-reader en condooms. Reizigers kunnen door het scannen van een QR-code met hun smartphone direct een artikel bestellen uit het virtuele schap. Door de afbeelding van het artikel te scannen met Layar, een augmented reality app, kan daarnaast meer informatie en interactieve content opgevraagd worden.

Eerste grote QR-code winkelDe Vakantiewinkel van bol.com is de eerste grote QR-code winkel in het Nederlandse openbaar vervoer. In het buitenland is het concept al langer bekend en bieden grote ketens als Tesco, eBay en Nautica deze extra dienst aan.

Winkelen tijdens je reisMichel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com: “Op het moment dat je op de metro wacht en daarmee een moment hebt om je smartphone ter hand te nemen, bieden we je de kans om alles voor een fijne vakantie in no time in je bezit te hebben. Hiermee willen we onze klanten op een vernieuwende manier helpen goed voorbereid op vakantie te gaan.” De RET sluit zich daarbij aan en is blij met deze virtuele winkel op hun metrostation. “Een mooie, voor Nederland unieke, service voor onze reizigers op Rotterdam Centraal. Tijdens je reis nog even je laatste vakantie inkopen kunnen doen, dat is wat wij bedoelen met ons statement aardig onderweg”, aldus Pedro Peters, algemeen directeur RET.

Twee jaar geleden heeft supermarktketen Tesco reeds in metrostation Zuid Korea een virtuele supermarkt gestart. De campagne kreeg internationaal veel aandacht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in