Bol.com opent virtuele Vakantiewinkel op Rotterdam Centraal
Bol.com heeft vandaag samen met RET en Shop2Mobi een tijdelijke virtuele Vakantiewinkel op metrostation Rotterdam Centraal geopend. Door de QR-codes bij de afgebeelde zomerse artikelen met je smartphone te scannen, kunnen deze direct worden besteld en afgerekend. Het is voor het eerst dat Nederlandse metroreizigers op deze manier kunnen winkelen.
Na de Lentewinkel eerder dit jaar heeft bol.com nu de themawinkel Vakantie geopend. De opening van deze winkel wordt op innovatieve wijze kracht bijgezet met de opening van een virtuele Vakantiewinkel op Rotterdam Centraal. Op een muur van 18 meter lang in de hal naar de metro, trein en tramhalte staan 33 zomerse artikelen weergegeven, uiteenlopend van een opblaasbaar zwembad en nagellak tot een e-reader en condooms. Reizigers kunnen door het scannen van een QR-code met hun smartphone direct een artikel bestellen uit het virtuele schap. Door de afbeelding van het artikel te scannen met Layar, een augmented reality app, kan daarnaast meer informatie en interactieve content opgevraagd worden.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaEerste grote QR-code winkelDe Vakantiewinkel van bol.com is de eerste grote QR-code winkel in het Nederlandse openbaar vervoer. In het buitenland is het concept al langer bekend en bieden grote ketens als Tesco, eBay en Nautica deze extra dienst aan.
Winkelen tijdens je reisMichel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com: “Op het moment dat je op de metro wacht en daarmee een moment hebt om je smartphone ter hand te nemen, bieden we je de kans om alles voor een fijne vakantie in no time in je bezit te hebben. Hiermee willen we onze klanten op een vernieuwende manier helpen goed voorbereid op vakantie te gaan.” De RET sluit zich daarbij aan en is blij met deze virtuele winkel op hun metrostation. “Een mooie, voor Nederland unieke, service voor onze reizigers op Rotterdam Centraal. Tijdens je reis nog even je laatste vakantie inkopen kunnen doen, dat is wat wij bedoelen met ons statement aardig onderweg”, aldus Pedro Peters, algemeen directeur RET.
Twee jaar geleden heeft supermarktketen Tesco reeds in metrostation Zuid Korea een virtuele supermarkt gestart. De campagne kreeg internationaal veel aandacht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid