Overslaan en naar de inhoud gaan

'Wearables' jagen aandeel mobiel in online retail op

Het overgrote merendeel van de online aankopen zal in de toekomst plaatsvinden via tablets, smartphones en 'wearables' als smartwatches en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot die conclusie komt de expertgroep Future Touchpoints van Shopping2020 in een vandaag gepubliceerd rapport. Het onderzoeksprogramma, dat is geïnitieerd door zestien brancheorganisaties, wil licht werpen op de vraag welke touchpoints (contactpunten tussen de(online retailer en de consument) in 2020 dominant zullen zijn en hoe retailers hierop kunnen inspelen.

related partner content for mobile comes here

De expertgroep voorziet dat in 2020 de consument voor het overgrote deel van de online aankopen de mobiel en tablet zal gebruiken. Met de nieuwe categorie van wearable devices zoals smartwatches en glasses zal dit aandeel tot 70 procent groeien. In 2013 lag dat percentage nog op 35 procent. Interactieve televisie zal in 2020 naar verwachting een aandeel van 9 procent hebben in de online aankopen. Het aantal online aankopen met desktopcomputers en laptops zal in 2020 met meer dan de helft zijn teruggelopen.

De afgelopen jaren is het aantal touchpoints enorm toegenomen. Met de komst van draagbare smart devices zal deze ontwikkeling zich doorzetten. Hierdoor zal ook de manier waarop consumenten online shoppen veranderen. Online retailers zullen de consument minder vaak in hun eigen (web)winkel krijgen, zegt Iskander Smit, voorzitter van de expertgroep Future Touchpoints en strategy director bij Info.nl. ‘Er zullen nieuwe business modellen ontstaan, waarbij het de vraag is welke rol de consument kan én wil vervullen. Een voorbeeld kan zijn om de fysieke winkel niet te gebruiken als verkooppunt, maar als proeflokaal.’

De expertgroep Future Touchpoints beschrijft in haar rapport ook vier toekomstscenario’s van touchpoints en de invloed op online aankopen in 2020. Daarnaast geven de experts aanbevelingen voor (online) retailers om al in 2014 in te kunnen spelen op deze scenario’s. Het gehele rapport is  gratis te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in