Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouw ruimt op en man zapt tijdens reclameblok

Vrouwen gaan tijdens een reclameblok opruimen, terwijl mannen zappen. Ook worden na een reclameblok sites van merken goed bezocht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zijn enkele conclusies uit het '100 seconden' onderzoek van Centraal Beheer Achmea. Het onderzoek, uitgevoerd onder 1050 Nederlanders, laat zien dat Nederlanders geloven in de kracht van tv-reclame. Een kwart (24 pct) denkt dat tv-reclame van invloed is op een van de gezinsleden.
Volgens het merendeel van de Nederlanders is een commercial pas geslaagd als het humor bevat (85,5 pct). Bekende Nederlanders of seks in een reclame spreken nauwelijks aan. Het ideale moment om tv-commercials te bekijken zonder weg te zappen is 's avonds tussen acht en middernacht.
Hoewel bij 68 pct van de Nederlanders tv-reclame een vorm van ergernis oproept, bezoekt meer dan de helft regelmatig na het zien van tv-reclame de website van de afzender. Vincent van de Berg van reclamebureau DDB uit Amsterdam, licht toe: 'Televisie is vanwege zijn grote bereik en sterke impact zeer geschikt als drager. Vervolgens is internet zeer goed in staat om meer te vertellen over je product, omdat mensen dat op het moment en in het tempo kunnen doen dat hen het beste uitkomt.'
Nederlanders zien reclame als iets wat blijft: de helft van de respondenten denkt dat er over tien jaar nog steeds tv-commercials zijn.
Het '100 seconden' onderzoek is een initiatief van verzekeraar Centraal Beheer Achmea, die dit jaar zijn honderdjarig bestaan viert. In het onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau MWM2, worden 10 vragen gesteld die elk binnen 10 seconden beantwoord moeten worden. Een dergelijk onderzoek met tijdsklok is volgens het verzekeringsbedrijf niet eerder toegepast in Nederland.

related partner content for mobile comes here

Zie ook .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in