
Reclamebestedingen die zijn gerelateerd aan sport en gezond, verantwoord leven stijgen ondanks de crisis rustig door. Mensen houden de hand op de knip, maar geven nog wel geld uit aan fitness, golf en andere sportieve activiteiten.
Enige kanttekening is dat consumenten wel prijsgevoeliger zijn geworden. Ze vergelijken aanbieders meer op de factor prijs en zijn bereid om eerder te ruilen van sportschool als bijvoorbeeld het maandabonnement van een andere sportschool 10 euro lager uitpakt.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeDe focus op het eigen lichaam gaat inmiddels veel verder dan strakke lijnen en goed ontwikkelde biceps: consumenten willen een gezond lichaam dat hun welzijn bevordert. Energie en vitaliteit dragen bij aan hun status, dus logisch dat ze zich over deze onderwerpen willen informeren.
Ruim 70 procent van de geïnteresseerden doet dat door zo nu en dan een blad te kopen dat over gezondheid gaat. Andere kanalen in dit verband zijn tv (68 procent) en informatie via familie en vrienden.
Gek genoeg zijn online forums over sport en gezondheid (11 procent) nog niet echt doorgebroken in Duitsland. De grootste Duitse gezondheidsbladen zijn (in volgorde van oplage) Vital, Shape, Gesunde Medizin en Wellfit. Deze special-interestbladen hebben de meeste last van de grote vrouwenbladen als die uitpakken met specials over sport en gezondheid.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee