Overslaan en naar de inhoud gaan

Sport en gezondheid crisisbestendig

In sommige sectoren hebben de Duitse media geen last van de crisis.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Enige kanttekening is dat consumenten wel prijsgevoeliger zijn geworden. Ze vergelijken aanbieders meer op de factor prijs en zijn bereid om eerder te ruilen van sportschool als bijvoorbeeld het maandabonnement van een andere sportschool 10 euro lager uitpakt.

De focus op het eigen lichaam gaat inmiddels veel verder dan strakke lijnen en goed ontwikkelde biceps: consumenten willen een gezond lichaam dat hun welzijn bevordert. Energie en vitaliteit dragen bij aan hun status, dus logisch dat ze zich over deze onderwerpen willen informeren.

Ruim 70 procent van de geïnteresseerden doet dat door zo nu en dan een blad te kopen dat over gezondheid gaat. Andere kanalen in dit verband zijn tv (68 procent) en informatie via familie en vrienden.

Gek genoeg zijn online forums over sport en gezondheid (11 procent) nog niet echt doorgebroken in Duitsland. De grootste Duitse gezondheidsbladen zijn (in volgorde van oplage) Vital, Shape, Gesunde Medizin en Wellfit. Deze special-interestbladen hebben de meeste last van de grote vrouwenbladen als die uitpakken met specials over sport en gezondheid.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in